خادم کانون فرهنگی _ هنری

انتشار برخی از اخبار کانون فرهنگی هنری

خادم کانون فرهنگی _ هنری

انتشار برخی از اخبار کانون فرهنگی هنری

خادم کانون فرهنگی _ هنری

این وبلاگ در راستای انتشار اخبار فرهنگی و گزارشات فرهنگی این کانون ایجاد شده است و امیدواریم در سایه سار الطاف الهی، مدد اهل بیت علیهم السلام و نگاه مهربانانه شهدا بتوانیم در عرصه ی جنگ نرم خادمی خوبی را داشته باشیم و مرحمی باشیم بر غریبی مهدی فاطمه و با دعاهای شما ان شاء الله از سربازان آن حضرت باشیم....
نسأل الله منازل الشهداء

بایگانی
نویسندگان
گزارشی از حجه الاسلام و المسلمین دکتر تهرانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی
پیرامون مباحث 9 دی



گزارشی از خبرگزاری بی باک با حجه الاسلام و المسلمین دکتر تهرانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی

پیرامون مباحث 9 دی

 

بعنوان اولین سئوال لطفا بفرمایید اصلا چرا جبهه پایداری انقلاب اسلامی؟ تفاوت این جبهه با سایر جریانات سیاسی متداول در کشور چیست؟

یک بحثی مطرح هست که ما انقلابمان بر اساس یک اصولی استوار است که اگر این اصول به هم بخورد قاعدتا فروعش هم به هم می‌ریزد و دیگر ما نمی‌توانیم آنجایی که باید ایستادگی کنیم مثل شأنیت مقام ولایت که در نظام اسلامی به یمن وجود امام(ره) و به اعتقاد بنده مبانی درست شیعه تحقق پیدا کرده که امروزه ولایت مطرح است و چیزی بعنوان ولایت‌مداری مطرح است و ما کف کار را این می‌دانیم که مقام ولایت حتی ولایت فقیه در دوران غیبت فصل‌الخطاب باشد این کف کار بود نه سقفش. بعد می‌توانم به جرات بگویم که تمام اصول گرایان در این وحدت دارند در این نکته اقلا وحدت کلمه است. حالا ممکن است یک کسی هم مدعی اصول‌گرایی باشد، ولی عمل نکند اما من ندیدم کسی باشد که اصول گرای واقعی باشد اما در این مساله خدشه‌ای بکند یا بگوید که ما قبول نداریم خوب اگر قبول نداشته باشد که اصول گرا نیست.

بنده فکر می‌کنم همین اصل را بعنوان یک اصل جدی بگیریم. در بحث فلسفه سیاست اسلامی هم ثابت شده است که رکن رکین نظام اسلامی ولایت فقیه است. در فسلفه اسلامی رکن رکین نظام ولایت فقیه است این‌ها ثابت‌شده است برای همین ما نباید بیاییم اینجا سر این مباحث اصلا بحث کنیم فکر می‌کنم باید این‌را بگوییم و به‌عنوان یک اصل مسلم همه‌مان قبول کنیم و رد بشویم. تنها مسأله‌ای که می‌ماند اینکه اینها را چطور عملیاتی‌ کنیم؟ این گفتمان را راه بیاندازیم. در دوره‌های قبل عده‌ای از مسئولین، بزرگ‌ترها،‌ کوچک‌ترها، خواص، عوام در این جهت کارهایی کردند. اینکه نباید تعطیل شود. این گفتمان و این بحث باید باشد،‌ روی آن بحث کنیم، شکلش‌را مورد بررسی قرار دهیم و خدا را شکر می‌کنم که در این انقلاب ما در طی این سی سال اگر یک وقتی بحث ولایت فقیه در کتاب‌ها مطرح بود و ما استدلال‌های عقلی و نقلی برایش می‌آوردیم، الآن دیگر تجربه عملی ما هم همین است، همه‌ مان دیده‌ایم و الآن دنیا هم پسندیده‌ و بیداری اسلامی یک بخش جدی‌اش همین است که وقتی سایر ملتها نگاه می‌کنند و می‌بینند که رهبری انقلاب به‌خوبی از عهده حکومت داری برآمده است، هوس می‌کنند.

به شکل طبیعی انسان‌ها فطرتا دوست‌دار خوبی‌ها هستند. بفهمند که یک جایی یک حرکت درستی هست حالا هر مرام و هر دین و هر فرقه‌ای که باشند اینها تمایل نشان می دهند چنانچه الآن شما دارید می‌بینید. حتی بحث بیداری که الآن راه افتاده است، مختص به شخص مسلمان‌ها هم نیست. بحث ولایت و ولایت‌مداری و حاکمیت با تقوا این چیزی است که شما الآن در مصر بعنوان یک خلا می ببینید؟ خودشان انقلاب کردند و مبارک را برداشتند بعد یک عده‌ای را به‌عنوان شورای نظامی سر کار گذاشتند که الان نمی‌توانند این موضوع را جمع کنند.

خب پیداست که دارند راه را اشتباه می‌روند. این درسی است که گرفته می‌شود درسی است که داده می‌شود. در ایران خودمان هم ما نباید راجع به این‌چیزها اصلا تردید کنیم. من نمی‌دانم آیا کسی به خودش اجازه می‌دهد که تردید کند؟ برای همین می‌خواهم بگویم که جبهه پایداری اصلش یک چیز نویی نیست که ما درآورده باشیم یا من درآوردی باشد. نه این موضوع با سابقه هست. و جبهه ولایت همیشه بوده و باید باشد و باید هم از این حمایت بشود.

اگر الآن یک انتخاباتی پیش می‌آید و فرقی هم نمی‌کند ریاست جمهوری یا مجلس باشد. ما باید ببنیم که آقا چه اصولی را بیان می‌کنند، مقام ولایت چه خواسته‌هایی دارند، حضرت امام(ره) چه بیان فرموده‌اند، حضرت آقا چه گفته‌اند، اصلا ولایت فقیه به اصطلاح بازخورد‌هایش درباره این مسائل چه بوده است، ما را به چه چیز‌هایی توجه می‌دادند که آنرا انجام بدهیم، چه‌چیزهایی را خطر می‌دیدند، این‌ها را دقت کنیم که دوباره به چالش نیفتیم و خیلی هم اتفاق افتاده است بنده فکر می کنم که ما هربار که مشکلی پیدا کردیم،اصل مشکل به اینجا برمی‌گردد که ولایت مداری نکردیم. این را باید فهمید

بنابراین اساسا حرف اصلی‌ جبهه پایداری همین یک کلمه است؛ که بیاییم در ولایت‌مداری ‌مان پایداری کنیم. آیا ولایت‌مداری گاهی بحث عقلانیت هست؟ معنویت هست؟ عدالت هست؟ این‌ها مطرح می‌شود در محور ولایت. که اگر دقت بکنید همین شعارهای این دوستان وجه تمایزیشان با دیگران است. همراهی نکردن با فتنه‌گران حتی با ساکتین، با منحرفین، با اهل انحراف و سکوت نکردن در برابر این‌ها واقعا نشان دهنده این است که این دوستان در راستای فرمایشات حضرت اقا حرکت می کنند و آقا اینگونه توقع دارد. خوب این که چیز بدی نیست. همیشه مطرح بوده و الآن خواستیم یک انسجام بیشتری به آن داده شود.

چیز دیگری هم نیست. و این برای همین بیشتر وجهه فرهنگی دارد. من اصلا نمی‌فهمم چرا و برای چه بعضی‌ها این‌طور حمله می‌کنند. این حملات به خودشان است. آنان یا ولایتمداری ندارند یا دارند. اگر دارند که حمله به چه کسی می‌کنید؟ خوب بالاخره همه ما زیر چتر ولایت هستیم. خوب این حمله شما به کیست و به چیست و به کجاست؟ می‌گویید عقلانیت نباشد در محور ولایت؟! می‌گویید معنویت نباشد بر محور ولایت؟! می‌گویید عدالت نباشد بر محور ولایت؟! می‌گویید با فتنه‌گرها بنشینیم؟! می‌گویید با ساکتین‌شان باشیم؟! حرف‌تان این است که منحرف باشید؟! بلاخره حرف حسابشان چیست؟ البته ما ادعای عصمت نداریم. حتما اشکالاتی داریم اما این‌ شعارهایمان را هم دقیقا برای این‌که اشتباه نکنیم از صحبت‌های مقام معظم رهبری در 14 خرداد سالگرد رحلت امام(ره) گرفتیم. این‌ها کجایش اشکال دارد؟ پس جبهه پایداری انقلاب اسلامی بر اساس یک اصل صحیح و با اینکه جوانب کار درست دیده شده خیلی خوب دارد جلو می‌رود.

 

عده ای جبهه پایداری را به تنگ‌نظری متهم می‌کنند نظرتان در این باره چیست؟

این کسانی که چنین مسائلی را مطرح می کنند یا افراد اصول‌گرا هستند یا نیستند؟ اگر هستند آیا می خواهند که بر محور ولایت حرکت بکنند یا نمی‌خواهند؟ آن‌ها می‌گویند که بله ما بر محور ولایت حرکت می‌کنیم. بسیار خوب؛ پس دعوا کجاست؟ پس چرا اتحاد شکل نمی‌گیرد؟ ما نشستیم و گفت‌وگوهایی برای این کار گذاشتیم. احساس ما بر این است که بعضی‌ از جاها از اصول تخطی می‌شود. بالاخره اختلاف نظر هست.

اینها با گفت‌وگو حل می‌شود و پیشتر هم ما گفته‌ایم که بیایید، حرف بزنیم. ما مشکلی در این جهت نداشتیم. و همیشه‌ هم گفته‌ایم جای گفت‌وگو همیشه هست برای‌ این‌که هرچقدر ما بیشتر بگوییم؛ حالمان روشن‌تر می‌شود و هر قدر که آنها بیشتر بگویند؛ ملاک و حال آنها بیشتر معلوم شود اما حرف خودمان را خودمان بزنیم. نیاییم ما از جانب آنها بگوییم و آنها از جانب ما بگویند. این را من قبول ندارم. هرکس زبان خودش را بگوید. این دیدگاهی که بنده درباره جبهه پایداری مطرح کردم؛ حرف ما این بود. این کجایش غلط هست الآن به من هشدار بدهید.

اگر غلط هست بگویید این‌جایش اشتباه هست من اصلاحش کنم، اگه درست هست و حرف منطقی است خیلی خوب بگویید بیایند جلو. نمایندگانی که می‌خواهیم انتخاب کنیم در آینده هرکس که هست کارهایشان باید بر این محورها استوار باشد. اگر باشد این موجب شادی مقام ولایت و حتما موجب رضایت حضرت ولی‌عصر(ارواحنا فداه) خواهد بود و خدا هم راضی خواهد بود. ما هم درست عمل کردیم. به شرطی که کسی با این‌ اصول بازی نکند. اما اگر بخواهند با اصول بازی کنند و شانتاِ رسانه ای براه بیاندازند، این‌ها اصلا جواب نمی‌دهد.

شما تا کنون با کسی در این زمینه گفتگو هایی داشته اید؟

بنده هر جایی دوستانی باشند که بدانم می‌شود با آنها صحبت کرد و اهل حرف حساب هستند و به این و آن توهین نمی کنند و همدیگر را لجن‌مال نکنند، صحبت کرده و می کنم اما وقتی که طرف به خود من هم توهین می‌کند. چه‌کارش کنم؟ با این فرد که دیگر نمی‌شود بحث کرد. اما اگر نه اهل بحث است قطعا با او گفتگو می کنم.

پس مشکل کار این افراد و رسانه هایشان در چیست؟

بالاخره ببینید ما نمی‌توانیم بگوییم سیاست ما عین دیانت ما نیست. ما نمی توانیم بگوییم که هرکاری که بتوانیم در وادی سیاست بکنیم،‌ این‌طور نیست. در وادی سیاست هم؛ احکام خاص خودش را دارد. اخلاق خاص خودش را دارد. اخلاقش هم باید اسلامی باشد. یک چیزهایی هست که اینها فرا اخلاقی است مثل اینکه متعهد باشیم به تعهداتمان به پیمان‌هایمان. این حتی مختص ما مسلمان‌ها هم نیست یا امانت‌دار باشیم همه این‌ها را در دنیا قبول دارند وقتی آمدید با آقا بیعت کردید پایش بایستید. ما دنبال همین هستیم. مردم هم باید ببینند و اعتماد کنند.

من فکر می‌کنم که عموم مردم در ولایت‌مداری‌شان هیچ تردیدی نیست. گاهی این خواص هستند که توجیه می‌کنند. برای همین فتنه راه می‌افتد. آقا می‌فرمایند شفاف برخورد کنید، نمی‌کنند، کلی دلیل می‌آورند که نباید کرد. خوب این یعنی چه؟ یعنی اینکه آقا فصل‌الخطاب نیست؟ شما می‌گویید که هست پس چرا گوش نمی‌کنید؟ من این‌ها را نمی‌فهمم. مردم وقتی که دیدند آقا ناراحت هستند از منازلشان بیرون می‌ریزند .

حماسه 9دی درست می‌شود. اما برخی خواص نخیر؛ می نشینند تا این و آن را از دست ندهند. بعد می‌بینیم در کل خلاف خواست آقا رفتار کرده اند. برگردید چند روز قبل‌تان را ببینید. مگر چیز نویی اتفاق افتاده است؟ هرکسی خداوکیلی برگردد ببیند درست عمل کرده است یا نه؟ صحبت‌های حضرت آقا واضح هست، صحبت‌های حضرت امام (ره) شفاف هست. من نمی‌دانم روی این چیزها چه تردیدی هست؟ دوست دارم از خود دوستانی که قبول دارند و می‌گویند که نه ما دقیقا طبق خواست آقا عمل می‌کنیم. بیاییم این‌ها را ثابت کنیم ببینیم هست یا نیست؟ از منم همین‌را بخواهید.


  • خادم الشهداء

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی